Mitt självskadebeteende.

okej, nu tar jag min tid och ska äntligen skriva om det, det är faktistk första gången jag skriver om det öppet om man säger så, och faktiskt första gången jag ''pratar om det''. har lixom aldrig berättat för någon hur det börja eller hur det känns, eller varför osv.
 
men jag börjar med det värsta av allt, åsikterna, rykterna och hatet.
när det gäller hatet så är det jag får höra oftast något liknande ''emo'', ''cuttare'', ''attentionwhore'', ''gå och dö ist för å söka uppmärksamhet ingen vill ge dig'', ''du är hopplös som tror du kan skära dig från problem'', ''skaffa en psykolog förihelvete'' osv osv.. och när det gäller rykterna så går det massa rykten om att jag är självmordsbenägen osv osv, men jag är INTE självmordsbenägen. men ibland blir det tufft bara, och då orkar jag inget. och bara för att man skär sig behöver inte betyda att man vill dö, för vill man verkligen dö varför ta en kniv och cutta upp armen / benet eller vartfan man nu skär sig när man bara kan gå och dö om man vill det. inte för att ni som vill dö ska dö, alla är värda att leva ett bra liv, missförstå mig inte. och hatet, det är det jobbigaste, det får mig bara att må så dåligt så jag fortsätter skära mig, eller till och med kanske skär mig mer. så tänk på vad ni säger jävla efterblivna respektlösa mongolider där ute! (tillägnat till vissa speciella idioter, som jag tror vet vilka ni är.) och innan jag fortsätter vill jag göra klart för er missbildade att det är MIN kropp & jag gör vad JAG vill med den, om det så är att skära upp min arm, då gör jag det! angår inte er okej? så sluta kommentera och säg till. mitt liv mina beslut och om jag så vill skriva åsne fjärt i pannan å springa runt med det i stan så gör jag det. that's it helt enkelt. MIIITT LIV. fattat de nu? hoppas jag. okej då kan jag fortsätta.
 
Hur började det?
Ja du, hur började allting? Mitt självskadebeteende. Är egentligen av värdens mesigaste andledning men berättar ändå. Ni som har läst min blogg innan kanske vet att mitt liv började kaosa efter jag bott på kriscentrum. Och det var nog någon gång då det började. Jag satt hemma en kväll och var inne på datorn som vanligt, och så såg jag en nära vän till mig (nämner inga namn) som hade lagt upp en bild på sin handled, hon hade alltså skärt sig för er efterblivna som inte fattade det. Jag blev skit chokad först och trodde aldrig jag skulle få uppleva någon i min närhet som gör någonting sånt. Jag förstod det inte själv helt enkelt, och sen den dagen började jag kolla runt mer, kunde gå i stan och kolla på folks handleder om dom hade ärr/sår. Och jag insåg själv att det var ganska vanligt med tonåringar/ungdommar vadfan det nu heter som skär sig. Jag tänkte efter ganska länge och förstod fortfarande inte riktigt varför man skulle skada sig själv på något sånt sätt. Jag började må sämre och sämre och tillslut kändes det som att det fanns INGEN utväg, jag fick alltså panik. visste inte vad jag skulle göra eller ta vägen, jag kände mig ensam i världen. så jag satt där med tårar på min kind och skakande i hela kroppen och den klumpen i magen man får när det verkligen känns att ingenting är som det ska. Jag satt ensam på mitt rum, men det kändes som jag stod ensam på jordklotet. Jag gick ut i köket för att hämta en kniv, jag ville testa liksom, se hur det var, om det gjorde ont osv. (självklart gjorde det ont, det blev smärtan jag blev kär i, förklarar det mer sen) Jag skärde ett litet skrapsår typ på min handled, men jag nöjde mig inte. Min sorg hade blivit till aggrission & hat. Jag ville ha fram blod, jag ville lida på något annat sett än inombords för min smärta i bröstet dödade mig sakta inifrån. Jag tog i mer & tillslut hade jag skärt upp min arm.. Och den känslan, går inte att förklara, jag kände mig fri. Kändes som allting bara försvann för en sekund. Det kändes sjukt bra. Jag förstod varför folk gjorde som dom gjorde & jag började ge all min respekt till folks sår & ärr. För att jag vet precis hur det är, hur det känns & precis hur svårt det är att sluta.
 
Varför fortsätter du?
Jag tror nog mest att jag fortsätter för att det känns som en enda utväg. Det är så jag får ut min sorg. Om inte det så isolerar jag mig och allting försvinner i aggrission. Vet inte vad mer jag ska skriva för att få er att förstå.
Smärtan befriade mig. Jag kollar på mina ärr och känner mig varm i hela kroppen, inte för att jag är stolt för att jag fick uppmärksamhet tex! för jag vill INTE ha uppmärksamhet! jag är bara stolt över mina sår/ärr. för jag vet att tack vare dom klarade jag mig en svår dag till. Som sagt, svårt att förklara, ni som själva har självskadebeteende / har haft det, ni lär förstå mig. och ni andra lär tro jag är ett psyko eller något. Men jag lovar er. om ni bara visste. I rather feel pain then nothing at all, och när jag känner mig känslo kall & död, då finns det något som finns där som kan få mig känna mig levande igen. låter helt sjukt jag vet. men det är självklart jag försöker sluta, jag inser ju själv att jag inte kan hålla på att skada mig själv. Jag vet att jag förstjänar bättre än dethär & jag lovar er för varje dag som går blir jag bara mer och mer stark. och en dag ska jag stå på toppen. och den dagen kommer bli snart hoppas jag, och det vet jag oxå. jag vet att jag är stark.
 
Hur det känns?
Alltså dedär med hur det känns, är ganska självklart. det känns ju inte alls bra. för det är som att jag är beroende, jag är liksom fast, det har blivit min ända utväg och behöver hjälp att ändra på det jag vet, men jag vet oxå att jag kan klara det, kan jag starta det kan jag avsluta det. men det värsta är ju ni som hatar trycker ner och sprider rykten. det dödar mig.. på riktigt, att ni kan gå runt å skratta åt att någon mår så dåligt så man skär upp sina armar... vart är respekten? vadfan det spelar ingen roll vadfan man gör, alltid någon som klagar, vad händer med världen? vad hände med att du är perfekt precis som du är. jag skiter i vad alla andra tycker från och med nu! för i mina ögon är alla perfekta på sitt sett. så fucka ur idioter som ska hata. och ni som blir hatade på ska inte ta åt er, bryr mig inte vem fan du nu är, vänd dig till mig om du skulle behöva, jag är sån som hjälper andra i första hand och sen tar hand om mig själv, jag tror faktiskt det är därför jag har hamnat här. men iaf, känns som mitt liv går ut på att lösa allas problem och få dom att må bra. men det känns bra att hjälpa folk. men skitsamma, mår du dåligt, skämms inte, skriv till mig! shit jag bytte typ samtals ämne nu, vart var vi, juste, hur det känns. jag var ju självmordsbenägen tills jag började skära mig, då gick det liksom över om man säger så, för jag känner precis såhär: jag har gjort så jävla mycket dåligt i mitt liv, jag förtjänar inte att må bra (fast jag vet att jag gör det, men ibland känns det bara inte så) jag förtjänar att plågas. & mitt liv är en plåga. och jag plågar mig själv ännu mer om jag gör illa mig själv. känns som om jag skulle svika mig själv om jag tar livet av mig, för det är en för enkel utväg. det känns för lätt, jag förtjänar inte det. jag förtjänar den här skiten. så jag stannar kvar och gör illa mig själv istället, som typ ett straff. eller vadfan man ska säga. låter helt sjukt jag vet...

jag bryr mig i princip inte om mig själv.
och det känns hemskt kan jag ju tala om. jag bryr mig inte om något, skolan kan gå åt helvete, för känns som jag kommer inte må bra i framtiden ändå, asså orkar inte ens rabbla upp allt, de spelar ingen roll för det känns som att jag aldrig kommer bli lycklig ändå. men det vet jag att jag kommer bli! och just nu är jag faktiskt jävligt lycklig, eftersom att jag är så jävla kär. och det får mig att faktiskt ORKA BRY MIG OM MIG SJÄLV. så ska ta hand om mig och verkligen kämpa nu för en gångs skull när jag verkligen insett att jag förtjänar ett bra liv. ska ta tag i allting nu, så oavsett vad som händer sen, kan jag ha självkänsla & må bra!
 
HOPE - Hold On Pain Ends. 
 
orkar inte skriva om detta mera så hoppas ni nöjer er med dehär. och vill bara säga att all kärlek går ut till familj, släkt, vänner & mest till min underbara Jessika just nu. ♥
 
Ha det bra, puss!

Kommentarer
lisa
Anonym
amanda Efternamn
Anonym

stay strong!! <3

2012-10-01 @ 17:07:57

Anonym
cassandrsa<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback